Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7473 Lv.
GBP GBP 2.1232 Lv.
TRL TRL 0.3187 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
20 Eylül 2019
HABERLER » Kırcaali
Asimilasyona ilk tepkiyi Tosçalılar verdi

Asimilasyona ilk tepkiyi Tosçalılar verdi

23 Aralık 2012

Bulgaristan Türklerine, yıllardan beri sinsice uygulanan asimilasyon politikaları, insan haklarını ihlaller, baskılar 1984 yılında açığa çıkmış ve doruk noktasına ulaşmıştı. Bu ülkede birilerinin bu gidişin durdurulması için bir şeyler yapması gerekiyordu. Bulgaristan’da yönetime karşı başkaldırmanın nelere sebep olabileceği de tüm Bulgaristan halkı tarafından biliniyordu. Devlet tarafından gelecek olan her türlü kötülükleri göze alarak, 21.12.1984 Cuma günü köy meydanında toplanmış olan köydeşlerime konu üzerinde düşündüklerimi anlatmayı önemli bir fırsat olduğunu düşündüm.

Dörder beşer kişi guruplar halinde bir araya gelmiş, herkes birbirileriyle bir şeyler konuşuyordu. Hangi gurubun yanına gidip kulak misafiri olmayı istesem konuşulanlar; Bulgar yöneticileri ve onların milisleri tarafından Türk köylerine yapılan baskınlar ve köy halkına uygulanan insanlık dışı şiddet, işkence ve akılalmaz baskı…

Konuşuyorlar fakat herkes birbirinden çekiniyor. Hangi gurubun yanına yaklaşsam orada hemen bir sessizlik egemen oluveriyordu. Anlaşılan devletin öğretmeni olduğumdan dolayı benden de çekiniliyordu. İnsanlarımızın içine sinmiş bir devlet korkusu milis korkusu vardı.

Bir gurup vardı. Oldukça kalabalık görünüyordu. Bu gurubun arasına girdiğimde başka guruplarda olduğu gibi yine bir sessizlik meydana geldi. Bu sessizliği bozmak bana düşüyordu. Biraz laf ettikten sonra, çevremizde bulunan Rusalsko (Hotaşlı) Lübenovo (Ürpek) Kitnitsa (Yatacık) bu köylerden önce Komuniga (Kuşallar) Trimogili (Üçtepe) Paniçkovo (Çanakçı) köylerine gece saatlerinde düzenlenen baskınlar, köy halkına atılan dayak, uygulanan akıla sığmayacak şiddeti konuştuk. Guruptan Mustafa Rasimof: “Sıra bizde” dedi. “Benim ailem ve komşularım geceleri köyümüzün yakınındaki ormanda Değirmenderesi’nde gizlenerek sabahlıyor. Yaşlılarımız ve çocuklarımız perişan, havalar soğuk, kar yağıyor, yerler buz ve buz üstünde kar yığınları, göz yummadan sabahlar oluyor. Ne olursa olsun Türk adlarımızın Bulgar adları ile değiştirilmesine rıza göstermeyeceğiz” dedi. (Bu çile tüm köy halkının çilesiydi.)

Konuşanları dikkatle dinledikten sonra, bu işin kaçmakla göçmekle olmayacağını söylerken, biri hemen sözümü kesti ve ekledi: “ Ne yapabiliriz ki, silahımız yok, tüfeğimiz yok. Bizlere bu mezalimi yapan devletin silahı da var, tankı da, ordusu da.” Ben konuşmaya devam ettim: “Silahla bıçakla değil, demokratik yollardan adımızı, dilimizi, dinimizi ve tüm haklarımızı savunacağız.” Tabi ki: “Nasıl?” sorusu hep bir ağızdan geliverdi. “Pazartesi 24.12.1984 günü bu meydanda tüm köy halkı toplanacağız ve buradan yerleşim merkezi olan Mleçino (Sütkesiği) Belediyesi Parti Komitesine yürüyeceğiz. Biz bu topraklarda 600 yıl Müslüman-Türk olarak varız, Müslüman-Türk olarak da kalmak istiyoruz ve kalacağız, diye Parti ve Devlet yöneticilerine tepkimizi göstereceğiz.” Sanırım ilk Sevinç Niyazief idi: “Buna ben varım!” Herkes bir ağızdan “Olur!” deyince kafamı kaldırıp etrafıma baktığımda bütün o küçük küçük guruplar etrafıma toplanmıştı.

Pazartesiye tam iki gün vardı. O iki gün nasıl geçti, bir ben biliyorum. Orada konuştuklarım Jifkof yönetimine göre ağır suç teşkil ediyordu. Her dakika polis tarafından ellerim kelepçelenip tutuklanma korkusuyla yaşadım. Tutuklanırsam eylem yapılmayabilirdi. 23.12.84 Pazar günü akşam saat 16 sularında kardeşim Salih geldi ve dedi ki: “Bu dava uğrunda benim arkadaşlarım Sabri Ramdanof (Kalaycı) Fahri Rufadof (Patriot) Salih Ahmedof (Karef) Rıfat Ahmedof (Dikme) canlarını feda etmeye hazırlar” deyince sevindim. Ancak aynı anda telaşa da kapıldım; çünkü bu ülkede bu genç kahramanların başlarına ne gibi kötülükler gelebileceğini tahmin edebiliyordum.

Yukarda bahis konusu olan gençler saat 17’de köy kahvesine girdiler. Önce kahvede oynayanların dikkatini çektiler, ortaya bir kâğıt, bir de kalem attılar. “Türklük davasında ben de varım diyenler imzalasın!” dediler. Salih Ahmedof o kâğıdı aldı ve yırtıp attı. “Bu kâğıt yarın polisin elinde delil olur” dedi. Neyin nasıl yapılacağı konuşulduktan sonra dışarıda havanın çok kötü olmasına rağmen -bora esiyor ve tipi nefes kesiyordu, kahvede bulunan Sabri Ramadanof, Rıfat Ahmedof,Salih Ahmedof Fahrı Rıfadof, Aynur Ömerof (öğretmen) Feyzi Mümünof(Brigadir), Duran Hüseyinof, Recep Akifof, Salih Çolakof kalktılar, Gorno-Prahovo (Tosçalı) ve çevresindeki köyleri; Hallar köyü başta olmakla beraber dolaşmaya başladılar, Hallar’dan Rıfat Yağcı Fehim ve diğer cesur gençler onlara katılarak, Amatlar, Karamustallar, Çıraklar Dedeler Yusufpaşalar köylerini ev-ev dolaştılar ve hane halklarını 24/12/ 1984 tarihinde yapılacak olan “Türk adlarımızı değiştirmeyin, 600 sene bu topraklarda Türk olarak yaşadık. Biz sonsuza kadar Türk olarak da kalacağız!” yürüyüşüne ve mitingine katılmaya davet ettiler.

24.12.1984 sabahı saat 07 sularında, köyümüzden ve çevre köylerden gelen insanlar Tosçalı köy meydanını hınca hınç doldurmuştu. Kalabalıkta “ Bize önderlik edecek birileri yok mu?” diye sitem dolu sesler duyuluyordu. “Siz yürüyün, Mleçino köy meydanında buluşacağız” dedim ve oradan ayrılarak okula çıktım. Ders yapmaya gelen Türk kökenli öğretmen meslektaşlarımı da davet ettim. Biri hariç tüm arkadaşlar yola çıktık. Yolda giderken köy muhtarını da davet edelim dedik. Muhtarlığa ben girdim. İçeri girdiğimde Hallar(Başevo) köyü muhtarı, Amatlar(Dolno Prahovo) köyü muhtarı ile Tosçalı(Gorno Prahovo) Okul Müdürü de oradaydı. Pencereden yol boyu Mleçino’ya yürüyen kalabalığı seyrediyorlar ve gözlerinden yaşlar akıyordu. Beni yanlarında görünce biraz tuhaf oldular. “Şu, yollara dökülmüş kalabalığa önderlik etmeyelim mi?” diye sordum. Aralarından biri sert bir tavırla, “Sen etsene!” diye beni tersledi ve ben oradan çıktım. Dışarıda bekleyen öğretmenlerden iki kişi kalmıştı; Aynur Ömerof ile Mümün Kadirof, diğerleri dönmüştü.

24.12.1984 sabahı yürüyüşe katılım o kadar fazlaydı ki, herkes evine kilit vurmuş, 80–90 yaşlarında ihtiyar, kadın ve erkekler ellerinde bastonla, gelinler kucaklarında bebekleriyle, sanki havanın muhalefetine de isyan edercesine yollara dökülmüşlerdi. En doğal ve demokratik hakkımız olan bu mitingi, Mleçino’da Bulgar polisi ve güvenlik kuvvetleri ellerinde ağır silahlar ve tanklarla bastılar. Halkı zorbalıkla dağıttılar. Bu arada Sütkesik’li Fetiye ablanın sözleri de anlamlıydı: “A be gülücüklerim nereye kaçıyorsunuz? Sizce bundan daha büyük ölüm var mı? Biz bu ülke için gecemizi gündüzümüze katıp, bir yerine on verdik, on yerine yüz verdik yine de yaranamadık. Günün yirmi dört saatinde dört saat uyku bile uyumadık. Ömrümüzü tütün tarlalarında geçirdik. Dünyanın hiçbir yerinde olmayan köleliği günümüzde biz bu ülkede yaşamaktayız. Bu yetmiyormuş gibi sahiplerimiz adımızı, dilimizi, dinimizi, benliğimizi almak için ellerindeki silahlar yetmiyormuş gibi tanklarıyla geldiler”

Birçok kişi tutuklanıp gözaltına alındı. Birçoğu da dayaktan geçirildi. Geride kalan halkı da asker ve polisin silahları önünde evlerine kadar götürdüler.
Bu olayla Tosçalı (Gorno Prahovo) köyü ve yukarıda bahsi edilen köylerin halkı Bulgaristan tarihinde yeni bir sayfa açtı. Bu olay Bulgaristan Türkünün Bulgar devleti yöneticileri tarafından uygulanan baskılara daha fazla tahammülünün kalmadığına dair büyük bir uyarıydı. Halkın göstermiş olduğu kahramanlık gerçekten de övgüye değer, uğruna efsaneler yazılacak bir olaydır. Bu bir ilk kıvılcımdı. Bu kıvılcım büyük bir ateşe dönüşecek, tüm Bulgaristan’ı saracaktı ve zamanla sardı da.

Daha ertesi günü konuyla ilgili protesto gösterileri Benkovski köyü, Cebel kasabası Mestanlı ilçesinde başlamıştı ve kan gövdeyi götürüyordu. Olaylar dünya kamuoyunun gündeminde yer almaya başladı. Jifkov iktidarı şaşkınlık içerisinde ne yapacağını bilmiyordu. Ülkenin birçok yerinde temerküz kampları (ölüm kampları) açıldı. Sorgusuz- sualsiz, Jifkof yönetiminin yanında yer almayan Türk aydınları bu kamplarda toplanıyor ve görülmedik işkencelere maruz kalıyordu. Bu kamplardan biri de, yapılan işkence ve ölenleriyle, meşhur olan Belene Kampı’ydı. Söz konusu kampta işkenceye maruz kalanlardan birisi de bendeniz Öğretmen Mümün Mahmudov Çolakov ve diğer dava arkadaşlarım Rıfat Mehmedov, Sabri Ramadanov, Recep Hakifov, Duran Hüseyinov, Karamustallar’dan Âdem, Yakup ve Tahsin kardeşler, Hallar’dan Fehim ve Sütkesiği’nden İlyas.

Yalnız köyümüzde değil, Bulgaristan’da Türklerin meskûn olduğu her yerde sıkıyönetim uygulanıyordu. Devlet tarafından provokasyonlar yapılıyor, yani yangınlar çıkartılıyordu. Bunu bahane ederek köy halkına tonlarca dayak atılıyordu. Köyümüzde Bulgar polisinin kooperatif samanlığını kundakladığına Fahri Hasanov Muslu şahittir. Samanlığı polisin kundakladığını söylediği zaman işkence görmüştür, dayak yemiştir.

Köy meydanında ve sokaklarda polislerin haricinde köyümüzün öğretmenleri ve memuriyette görev alanları da vardiya geziyor. Birinin ağzından tek Türkçe kelime duyduklarında makbuz ellerinde 5 leva ceza yazıyorlar, eğer iki kelime duyarlarsa 10 leva ceza ve bu böyle katlanıp gidiyordu.

Köyümüzden Haziran 1989 yılında yukarda adları geçen, Belene ve Bobovdol kampı sürgünleri aileleriyle birliktesınır dışı edildiler. Sonra ülke çapında protesto gösterileri büyüdü, Todor Jifkov yönetimi çaresiz kaldı. “Ülkemde Türk asıllı vatandaş yok!” diye dünya kamuoyuna resmen yalan söyleyen Jifkov ve yandaşları, tüm Türk asıllı Bulgaristan vatandaşlarına turist pasaportu vermek zorunda kalıyorlar ve turizm adı altında Bulgaristan Türklerinin Büyük Göçü başlıyor. Bulgaristan ekonomisi çöküyor. Köyümüz de bundan nasibini alıyor. Nüfusumuz 2000’nin üzerinde iken 600 küsurlara geriliyor. Köyümüzde bir tek tekstil fabrikası “Arhida”30-35 çalışanıyla kalıyor.

Kaynak: Mümin ÇOLAKOĞLU

Ziyaretci sayısı: 4246


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


çilekeş 2012-12-23 13:33:26
acaba perperek ne der?
emir 2012-12-23 15:09:04
Tiplere bak, bu adamlarla dava olmaz...
recai 2012-12-23 16:54:58
emir teyzenin resmi varmi?
Perperek Der ki... 2012-12-23 16:59:56
Davar şimdi benim ne diyeceğimi merak eder...
emir 2012-12-23 17:23:28
Yeni vizyon lazim, yeni strateji, yeni yuzler , yeni siyaset sart...Uc bes cahil cuhela koy muhtari ile bir kac dps milletvekilin bir kac yuz ve ya bin koylu onunde konusma yapmasi benim icin gereksiz ve degersizdir...Bunun bize hic bir faydasi yok, fakat siyasetcilerimizin kapasitesi bu, elden ne gelir...yabanci dil yok ki, dunyalari kapikulede baslar, kalotina da biter...Sliven'de traktorist mektebi bitiren adama oy moy vermek aptallik, GERB partisinin siyasetcilerine bir bakin-buyuk bolumu AB, USA mezunu...Bizimkiler ya instruktor, ya traktorist ya da politikonomiya falan filan...
Perperek Der ki... 2012-12-23 17:25:17
Eldeki matryal bu...
Er 2012-12-23 18:55:43
ulen emir sen Turkiye siyasetini takib ediyorsun ama yeni takip etmeye basladigin icin bilmedigin seyler var. Tansu Cillerde amerikadan mezunuydu...

Basligida iyi oku derim 20 defa oku. Asimilasyonun yildonumunde konusuluyor. Senin dedigin gibi bu "siradan konusma" degil. Hulasa DPS Milletvekillerinin muhtarlarin koylulerin cani sikilipta yapilmis bir organizasyon degil.

Ha bu arada teyzenin resmini hala bekliyorum.
rE 2012-12-23 18:59:23
Hulasa bulgar degil USA da AB de uzayda bile okumis olsa karsilarinda durabilecek ozguvenimiz vardir.
Bozayı 2012-12-23 19:12:47
Tansu çiller hemşerimizdir annesi bulgaristanlı ve türkiye ye göçetmiş
emir 2012-12-23 19:26:49
Siyasetcinin ozguveni ya vatandasi oldugu devletin gucunden, ya sahsi kabiliyet ve dehasindan, ya da cahilliginden kaynaklanir..."Aaaaaaaaavrupali gircalililarin" ozguveni cehalettendir, gozu kara olmak ve kendinden ustun bir dusmanla savasa girismek ahmaklik, netice elde edilmeyecekse rezil olmak icin savasilmaz, savasirsan da kahraman olmazsin... Gulunc tavir, aciklama ve kiyafetleri ile her hangi birinin karsisinda duran dps siyasetcileri bir halt etmis omuyor...Kotu temsil istemiyoruz...
emir 2012-12-23 19:29:19
Tansu Ciller ile bu resimde ki cobanlari ise ayni cumlede kullanmak bile istemiyorum...
Er 2012-12-23 20:31:26
emir kucuk bir koyde asimilasyonun yildonumune dair konusuluyor insanlarin hali normaldir sen alip konulari nereye goturuyorsun. Cahille tartisilmiyor.

Cahil cennette komsun olsa cehennemi tercih edersin. Hz Ali.
emir 2012-12-23 20:46:56
Anma toreni yapilmasin demiyoruz ki, mesela Turkiye'den dini temsilciler, siyasetciler gelseydi, AB'den , DPS ve bulgaristan basmuftulugunden temsilciler davet edilseydi, hatta boiko ve plevneliev...Sonra Sofya Banya Basinda bir mevlid okutulup sarikli cuppeli hocalarimiz, siyasetcilerimiz yuruyerek NDK'da yapilan sinevizyon, konser , konferans her neyse artik katilsalardi daha makbule gecerdi...Gazeteciler, akademisyenler de davet edilebilirdi...Yoksa bilmem hangi koyde ki anma toreni gereksizdir...Cahil koylulerin yaptigi anma toreni bu davaya katki saglamaz, benim dusuncem bu...
Mehmet YAGCI 2012-12-23 21:42:00
Cok acayip tartismalara girilmis burda ama anlamsiz seyler tartisiliyor. Oncelikle her anma toreni, insanlara ayni hatalari yapmamalari, bu acilari hatirlatma amacini guder. Okudugum bazi yorumlarin mantigina bakilirsa 29 Ekim, 10 Kasim da anilmamalidir. Cunku yapilan seyler her sene aynidir. Burada onemli olan sey bu acilari hatirlatmak, insanlara bu bilinci asilamaktir. Ayrica herseyden once oz elestri yapmakta fayda var. Zamaninda Turkler olarak asimilasyondan kacmis Bulgaristan Turkleri bugun gelip Turkiye'de Bulgaristan ozentiligi yapiyor. Komunizmin 28 sene once yapamadigini bugun biz kendimize yapiyoruz. Once bu anlayisi duzeltmemiz gerek. Kendimize ceki duzen vermemiz gerek. Sonra diger meselelere gelince. Bizim cok akilli cok zeki burokratlarimiz bakanlarimiz 10 senedir oyle guzel dis politika izliyorlar ki komsularimizla iliski diye birsey kalmadi. Keza basbakanin biz Bulgaristan Turkleri ile ilgili dusuncesi ve tavri da ortada. Diger yandan hepimizin de iyi bildigi gibi Borisov falan oralara gidecek yuze sahip degil. Adam zaten Turklerden nefret ediyor, bi de oraya gelip laf mi edecek. Bizim dogru politikaya ve orgutlenmeye ihtiyacimiz var. Diger yandan olaylarin detayli anlatimi icin Google'a Rıfat Yağcı Oradaydım yazarsaniz ilgili videoya ulasirsiniz.
Hasturk 2012-12-23 21:46:53
Kasım Dal sanki DPS'deki olayları bilmiyor muydu da kaç senedir orada siyaset yaptı? Çıkarları ters düşen her siyasetçi aynı tiyatroyu oynuyor. Kardeşim, siyaset bu davada ömür vermiş adamların işidir. Şunun bununla olacak iş değildir. Kimse de sütten çıkmış ak pak kaşık değildir.
Bulgaristan Turkleri 2012-12-23 21:54:39
Ey ALLAHIM ,bu simalara bak,mucaadeleyi yapan,Halki ugruna SEHIT olan,hayatta kalan direniscilerden yoksun , anma torenleri yapanlarin belasini ver YUCE ALLAHIM.Ey ajan ,hirsiz ,yalaka cetesi,sizde hic mi utanmak yok,hala Jivkov,a yaptiginiz yalakaligi,sizlere kar kaldigi diye hala devam ediyorsunuz.Artik dediginiz olmiyacak,pismanlik getirirken,yalvarislanizi filmliyerek ,halkimiza eksiksiz sunacagiz.Kalles hirsiz ,yalaka cetesine 2013 secimlerinde ,hak ettikleri cezayi sandikta verecegiz.Bulgaristan Turkleri.
Mehmet 2012-12-23 22:04:46
Bu fotoğraf geçen yıla ait arkadaşlar
Altan Hafızismailoğlu 2012-12-23 22:28:25
İlk isyanın ateşi Ardino'dan yakıldı.Bunu herkes biliyor kimler tarafından yakıldığını ama hiç kimse işine gelmediği için açıklamıyor.Tabii dünün gavur destekçileri ve yalakaları şimdi oldu en büyük Türk.Bunları unutmadık ve zamanı gelince de hepsi ortaya dökülecek.
fes 2012-12-23 22:48:07
İlk isyanının ateşi mateşi... bırakın bunlaraı arkadaşlar, isyan diye bir şey yoktu. Peki ne vardı? Keisime götürelen koyunun ufak direnişi vardı.

Gerçek manada direnenen üçbeş kişi vardı, onlar da öldürüldüler. Mestanlı'da sokakta öldürülenlerden bahsetmiyorum, tutuklanıp isimlerini sonuna kadar savunanlardan bahsediyorum.

Örgütlü bir direnişten ise hiç söz edilemez. Gerçekçi olalım ve havalarda uçmayalım.
Mehmet YAGCI 2012-12-23 22:57:15
Bence direnisin kucugu buyugu olmaz fes. Bu yorumunla Belene Kampi'nda istiklal marsini okuyan o mahkumlari, her gun dayak yiyen mazlumlari gormezden gelmis olursun. Birileri uzerindeki baskilari kabul etmis olasalardi bugun bu noktaya gelemezdik. Simdiki durumumuzsa apayri bir konu zaten. Ona hic girmeyeyim
Perperek Der ki... 2012-12-23 23:06:27
Örgütlü bir direnişin olması için ilk önce bir örgütün olması gerekirdi... Olmadığına göre herşey spontane idi işin içinde çıkar yoktu sadece zarar vardı onu göze alan benim gözümde kahraman olmuştur. Ama sonradan devir değişti, keser döndü, sap döndü, hesap döndü. İşin içine çıkar girdi, kahramanların suyunun suyu, halası, bacanağı v.s. devreye girdi güç sahibi oldu ve aldı atı Üsküdarı geçti. Ama yapılacak ne vardı ki, eldeki malzeme ya da namı değer matryal ne ise ondan yapılacak bina da ona benzer.
Er 2012-12-23 23:09:01
Kim direnisci kim direnisci yapildi? Nasil direnisci oldular kim tarafindan?

Ruslar belli bolgelerde kucuk etnik gruplar birbirleri ile catissinlar diye onlari silahlandirmistir. Gun oldu bati emperyalizmi Ruslarin silahlandirmis oldugu gruplarin icinden en radikal olanini secip rusyaya karsi kiskirtip gizliden destek verip savastirdi.
Bulgaristandan ise oyle bir dusunce yoktu olmasida imkansizdi konum farkli. Bugun arnavutlari silahlandiran amerikadir yoksa kendi baslarina bir halt yiyemezler. Sirplar arnavutlari tabiri yerindeyse hap gibi yutarlar pok gibi sicarlar ancak destek buyuk guclerden olunca is degisiyor. Bazi kisiler arnavutlar ne direnisci yahu ammma bulgariadaki Turkler ise hec direnis gosteremedi anlami cikarmamali. Bulgaristanda Turkler elindekiyle yetinmistir direnis o zamanin sartlarina gore direnistir.
fes 2012-12-23 23:21:57
Direniş hiç olmadı demedik canım, isyan mertebesinde değildi dedik. Yoksa pasif direniş hep vardı, ama benim tartıştığım o değil. Arkadaşlardan biri syan demiş de, ben ona karşı çıktım. Silahlı direniş hiç olmadı çünkü.

Silahlı direnişin olmamasının en büyük suçlusu Türkiye'dir. Bulgarların kürt ayrılıçlara vermiş oldukları desteğin çok azı Türkiye bize verilmiş olsaydı onurumuzu koruyabilirdik. Maaleef olmadı, onurumuz ayaklar altına alındı.
Birisi 2012-12-23 23:31:43
Ulan burada adi yorum altinda yazi yazan bazi zubukler sizler hic hapise dustunuzmu iskence gurdunuzmu eleriniz kelepceli saatlerce yuzu koyun yerde yatirildinizmi taki nefes yetmezliginden olmek noktasina getirilene kadar hic namlusu dolu bir silahin karsisina durupta gogus gerdinizmi daha ne diyeyim silahsiz daglarda saklandinizmi tabiki hayir onun icin o donemlerde bulari yapan kahramanlari agziniza alirken besmele cekin ve utanin size gore lafla ekmek peynir teknesi yurutmek kolay atin bakalim atin yahu o kadar iyi biliyorsunuz neden ortaya cikip bir yerden baslamiyorsunuz hep herseyi iyi bilirsiniz herzaman yorum morum lan gidin isinize yokmu lan sizin isiniz karinizi kiziniz sikin gezin calisin ne bileyim yapin birseyler birakin bu kopek agizlarini zarar vermeyin davaya zaten sizin kimler oldugunuz beli politikacilari beyenmiyorsunuz siz secilin kardesim yapin birseyler burda ahkam kesme ile ne olur bir bok olmaz bazi sapiklar 4 yildir burda yaziyor bir sidik damlasi kadar yol almadiniz hep burdasiniz gordum kadariyla
Er 2012-12-24 00:06:47
Birisi, ben kendi adima konusayim bali. Ben o donemde bir bulgarin kanini dokmustum ancak yasim tutmadigi icin babam sorgulanmisti. Eger yasim tutaydi herhalde benide beleneye gonderirlerdi. Hulasa benim gibi saldirgan Turkler en agir cezalara carptirilirdi.

Bulgari (ivani) oyle dovmustumki sinif ogretmeni dimitrov ivanin suratindaki kanlari yikkattirmadi polis gelene kadar.
Deliormanın efesi 2012-12-24 01:19:49
1984-1989 yılları arasında,bizim isimlerimizi zorla değiştirenlerin ,bizde 5 yıl geçerli olmak üzere,bulgar isimlerini Türk isimlerinle değiştirelim.Ancak o zaman hak adaleti bulacaktır.AKSİ TAKTİRDE NE BU DÜNYADA NE DE ÖBÜR DÜNYADA,BİZE RAHAT VE HUZUR YOK.
emir 2012-12-24 03:05:47
"Er 2012-12-23 21:50:14
ulen emir senin anani ve teyzeni kircalinin Turku sey etsin :)))"

-Simdi bende aynisini senin annen icin mi yazayim, zavallinin ne sucu var senin gibi oglu olduguna...
mehmetserbest 2012-12-24 06:27:41
ADIMIZ ADINA

Adımız adına terk etmedik mi
Dedelerimizin yadigârını,
Ata vatan topraklarını?

Adımız adına akıtmadı mı?
Analarımız, babalarımız gözyaşını,
Bedenlerindeki al kanını!

Adımız adına kıymadı mı
Şehitlerimiz canını,
Yaşatmak için Türk şanını?

Adımız adına tıkmadılar mı
Belene ölüm kamplarına,
Cesetler verildi domuzlarına.

Adımız adına silâh çekilmedi mi
Ahmet’ine, Mehmeti’ne Hasan’ına
Ayşe’sine, Fatma’sına, Türkân’ına!

Adımız adına ödemedik mi
Harçlığımız olan paraları,
5, 10, 20 levaları.

Adımız adına yıkmadılar mı,
Dedelerimizin mezar taşlarını
Açtırdılar ninelerimizin başlarını.

Adımız adına, sığınmadık mı
Şanlı Türk bayrağının altına,
Kardeş yüce Türk halkına?

Adımız adına soruyorum?
“Evet” diyorsun kafa sallıyorsun.
Ama hala Bulgar adı taşıyorsun,
Bu karalanmış adla yaşıyorsun!

Ne demek İvan Dragan Petkan?
Taşıyorsun bu adı utanmadan,
Silip atmıyorsun pasaportundan.

Son kıtama kızma,
Onu bir kalem yazdı.
O kalemi tutan bir el,
O eli hükmeden
Acı çekmiş bir beden.
Anladıysan bu kalemin feryadını,
Adımız adına al yine Türk adını.
şiir/Mehmet SERBEST/
fes 2012-12-24 08:00:03
Ben Belene'ye gittim, daha çok saygı ve hürmet talep ediyorum demek yanlıştır. Bir insan milleti için bir şey yapacaksa millete borçlu olduğu için yapmalıdır. Çünkü eğer biz türksek, hepimiz mllete borçluyuz demektir.

Ha millet uğruna acı çekmiş insanlara hürmetimiz olmalı, ama o kişinin kendisine kalmış bir husustur, mecburiyet söz konusu değildir.
Bozayı 2012-12-24 08:15:07
Fes in yazdıkları en gerçek tarafsız şişirilmemiş şefaf ve en hakikat şekli ile anlatımış sağolsun
Deliormanın deli efesi 2012-12-24 12:27:22
Efelerin efesi,Deliormanın deli efesi diyor ki,adımızı zorla değiştirenlerin,bizde isimlerini Türk ismiyle değiştireceğiz.Dişe diş,göze göz.Ancak o zaman adalet tecelli etmiş olur.Af dilemek bize yetmez.Bize yaşatıkları acı,göz yaşı ve ıstırabı bizim de onlara yaşatmamız gerkir.Ancak o zaman huzur içinde ölebiliriz.
Ardinolu 2012-12-24 12:53:13
Ilk tepki Hallar koyunden baslamistir, daha sonraorda.civari koylerde katilim olmustur. Lutfen yanlis haber yayinlamayalim! Yanlis bilgi veriyoruz vatandasimiza.
emir 2012-12-24 13:54:15
Yok tecavuze ugrayan akrabam pomak degildir, turktur ve kendisi ile gurur duyuyorum. Zamaninda buyuk buyuk dedem Balkan harbine diye evden cikmis , 8 sene sonra Yemen'den donmus...Yalniz kalan buyuk buyuk neneme(Azime) , abisi Molla Ismail haber yollarmis ara sira "asilan, rahatsiz eden varsa soyle kafalarini kestirim" diye, nenemde "erkekler harbe gitti,kalanlar erkek mi ki" diye cevap verirmis... Oyle de olmus erkekler harbe gitmis, sen gibileri kalmis... Her kes gule oynaya adini degistirirken Komuniga ve Gabra'da doktor olan amcam "adimi degistirmem, zaten yakinda turk ucaklari bulgaristani yerle bir eder kurtuluruz , demisti" , iki hafta dayak yedikten agzindan bir kilo asit dokulmek suretiyle olduruldu, cenazesini yikayan dedem bir ay uyumamamis korkusundan, baya kotu durumdaymis her halde...Babam Pernik ve Bobovdol'da hapis yatarken, babamin tecavuze ugrayan akrabalarin goz onunde bulunduran annem yillarca kayip kacak yasadi...
Bir olay daha aklima geldi, ressam bir akrabamiz esini cocugunu birakip Turkiye'ye kacmisti, cocugunu 1 sene boyunca sakladilar, her gece baska eve degistirdiler ama polise vermediler...
Malesef erkekler harbe gitti sehit oldu, senin gibi adamlar kaldi....Ne adam ama...Burda bizim instruktoreyi ve ya belediye baskanini ve ya bazi siyasetcileri elestiriyorsam, keyfimden yapmiyorum, bir bildigim var da yapiyorum, bunlar hakkinda yuzlerce sey anlatabilirim, beni sevmeyenleriniz bile bunlardan nefret eder duyunca...Dusun de konus, tecavuze ugramak kolay bir sey degil...Tabi Amed'in hakkini yememek lazim, anneme'de babama'da vekillik teklif etti, ama babam 90'lardan sonra insaat sektorune atildi, annem ise bir donem Sofya'da bazi gorevlerde bulunmustu...Kimse ile sahsi kirginligim da yok, Amet dahil, hala gorusuruz, ama eski kafalarla dava olmuyor, amerikanci muslumanlar makbul artik...
emir 2012-12-24 14:05:10
Ben instrukotore ve bazilari hakkinda yazmaya baslayinca azdin sen, selam soyle o sunepelere, Ankara'da ki o malum villa sitesini ben yaptim, benim sirketim yapti, kimlerin evi yok ki orda :D sunepeler sizde...Ama sagolun gene, net karim 10 milyon dolardi...zubuk herfiler diycam ama calmasini da bilemiyorsunuz, cahil koyluler demekle yetinicam o yuzden, ahmaklar... Istesem yarisini hapse attiririm simdi, ama niye yapayim ki, ne paralar kazanacam ne isler yapacam daha sayenizde...Hadi optum canim...

http://www.youtube.com/watch?v=r0XQzqe5DK0
emir 2012-12-24 14:11:36
Bu arada burda yazi yazan Ismail Koseomer'de duyduguma gore Kircaalili Molla Ismailin torunlarindanmis, dogruysa kendisi ile akrabayiz demektir...Ne tesaduf, ne tesaduf...
m.ali altıntaş 2012-12-24 17:40:56
Bulgaristan Türk'ünün geçmişinden utunalacak hiç birşeyi yoktur.Ancak kahramanlık sahiplenme yarışına de gerek yoktur. Bazı türklerin" soya dönüş "politikalarına alet olmaları ve o rejimin yalakalığını üstlenmeleri çok onur kırıcı acı çektirici bir olay olmuştur.Bunların açıklanması her ne pahasına olursa olsun tarih adına gerçekleştirilmelidir.Bu davada birbirimizi (yemek)kötülemek yerine hem Bulgarşstanda hem Türkiye'de birliğimizi,bütünlüğümüz kurup pekiştirmeliyiz.Herkese saygı ve selamlarımı sunarım...!
Menekşe 2012-12-24 19:39:39
HALA BG ADINI KULLANAN SOYDAŞLARA BURADAN SESLENİYORUM- YAPTIĞINIZ BÜYÜK ŞEREFSİZLİK, ADLARINIZI GERİ ALIN... BU SAVAŞI BOŞUNA MI SÜRDÜRDÜK!!!
Er 2012-12-24 21:04:26
emir anlatmissinda anlatmissin ama sonrasina kendini neden is adami gosteriyorsun? senin ne is yaptigini kac para kazandigni soranmi oldu . Sen burda bizi "cahil koylu" mu sandin tikik.
emir 2012-12-24 22:48:36
Cahil koylu ve ya kasimpasa sosyetesi ne fark eder...Durumun ortada...
Perperek Der ki... 2012-12-24 22:56:09
Ufo gören masum köylüler...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=P3Er1hNe53A#!
ulutürk 2012-12-25 03:34:41
yazıklar olsun sizde hiç utanma yok mu...
çok zor geçti osıkıntılı günler. güneş doğdu daha iyi olacak
mehmetserbest 2012-12-25 05:48:13
Birçok insan Türk isimlerini alıp tekrardan Bulgar ismi aldığını duydum ve çok üzüldüm nedenini sorunca Avrupada daha kolay iş bulabiliyormuş
"Avrupada Türk adıyla aç mezarı yoktur"

Yeterin artık sökün atın bu yılanı içinizden
yeterin artık sökün atın bu yalanı kalbinizden
ne olur sakın a utanmayın siz Türklüğünüzden
Türk dediğin utanırmı ki hiç Atatürkçülüğünden

Türk dediğin zekidir, çalışkandır ,gururlu ve onurludur
Bulgar tarihte neyinle övünmüş ki, ne vermiş ki
hangi gururu yaşatmış ki gelecek nesillere
unuttunuzmu ki neler yapıldı Belene de ki esirlere?

Neden hala bu isimleri taşıyoruz
neden hala boş hayallerle yaşıyoruz
neden,neden,neden,neden,neden?
sök artık,sök at bu yılanı,sen kalbinden

aah ah yanıyor içim, bu duruma yanıyor
neden boş hayallerle yaşıyoruz aklım almıyor
kapıkulede duyduklarıma inanmak istemiyor
sessiz göz yaşlarım içime akıp beni zehirliyor
deliorman 2012-12-25 10:09:35
Er denilen şahsiyeti kınıyorum kendisi türlükle kafayı bozmuş bu kadar türklük üzerinde duracağına din üzerinde durabilecek kapasiteye sahip olsay dı müslümanların en acizanesi kendisidir Sen kimsin tecavüzün reklamını yapıyorsun sen bu kafayla kabre gidersen allah hidayet versin .P omaklar snden daha asil insanlar ve dinine bağlı insanlar
aptalorman 2012-12-25 11:42:52
aptalorman haklisin sana katiliyorum
deliorman 2012-12-25 13:59:51
hem biz nerden bilelim sizin turk olduğunuzu nerde sizin paşanız kiminle geldiniz bulgaristana hani tarih caminiz hani nerde sizin geçmişiniz tarihiniz dedelerinizde osmanlı kimliği var mı elinizde
Menekşe 2012-12-25 22:17:37
ANMA TÖRENİNE GİTMEDEN BG KİMLİĞİNİ BİR ELİNE AL, BAK, NASIL BİR İSİM VAR ORADA!!!!YENİ BİR 1984 OLMASIN, AKLINIZI BAŞINIZA TOPLAYIN. tÖRENLERDE KONUŞMALARLA, PR YAPMAKLA OLMUYOR BU İŞLER.
Menekşe 2012-12-26 00:15:06
Perperek Der ki...

2012-12-23 16:59:56






!Davar şimdi benim ne diyeceğimi merak eder...! demiş Perperekli papazımız.....TEPKİSİZ KALMANIZA ŞAŞIRDIM
. 2012-12-26 12:13:33
89'da tam manada bir direniş yapılamadı.Yapılamazdı da çünkü silah yoktu.Türkiye siyasetçileri her zaman olduğu gibi olayları görmezden geldi.Silah olsa idi pekala direnişte olurdu.Kazmalan küreklen direnseydik bosnadan beter olurduk.Anavatan olmak kapıları açmak demek değil.Olayın üstünden bu kadar sene geçtikten sonra ahkam kesmek kolay.Bu kadar da olsa bişeylere cesaret edilmesi bile önemlidir.Höh'lülerin basiretsiz politikalarını lütfen kimse tüm Kırcaalililere ve Bulgaristan Türklerine mal etmesin.
Perperek Der ki... 2012-12-26 14:04:24
" !Davar şimdi benim ne diyeceğimi merak eder...! demiş Perperekli papazımız.....TEPKİSİZ KALMANIZA ŞAŞIRDIM "

Bazı konularda tepki vermek veya vermemek için zekâ gerektirir. Mesela;

" Perperek Der ki... 2012-12-23 16:59:56
Davar şimdi benim ne diyeceğimi merak eder... "

yorumu

" çilekeş 2012-12-23 13:33:26
acaba perperek ne der? "

yorumuna cevaben yazıldığını fark edenler, bu yorumun kendileri tarafından yazılmadığı sürece tepki vermek mecburiyeti hissetmezler.
fes 2012-12-26 14:11:05
"Höh'lülerin basiretsiz politikalarını lütfen kimse tüm Kırcaalililere ve Bulgaristan Türklerine mal etmesin."


Oda ne şimdi? Adam gibi direnişin olmamasını, henüz kurulmamış Höh yöneticilerine bağlamak, nasıl bir mantıktır?

Onurlu bir direniş yapılması için önce aydınlarımız olacak; ikinci olarak da, aydınların söylediklerini anlayacak bilinçte bir halk olacak. Bizde her ikisi de yoktu ve onurumuz ayaklar altına alındı.

Bunu böyle görmek lazım, bin dereden su getirmenin alemi yoktur.
. 2012-12-26 16:41:05
Fes bey onu ben Emir beyin içinde Avrupalı Gırcalı lafı geçen yorumuna ithafen söyledim.
Bin dereden su indirmeyin alemi yok ama aşağılık kompleksine girmedin veyahut lümpenlik yapmanında alemi yok.Zaten halk da siyasetcilerde en az biz kadar neyin ne olduğunun farkında.
Aydınlarımız vardı ama pek çoğu faili meçhul cinayetlere kurban gitti.Halk yine var ama pek çoğunun parası yok fakir fukara.Önce höh'e oy veren insanlarımızın cepleri dolcak sona bilinçlenme olcak.Birkaç muhtar birkaç parti başkanı kendine yontmaktan vazgeçcek düzgün iş kapısı açcak ondan sonra olcak hepsi.Aç insan fukara insan aydınların dediğini anlasada umursamaz.
Perperek Der ki... 2012-12-26 17:37:47
Birkaç muhtar birkaç parti başkanı kendine yontmaktan vazgeçcek düzgün iş kapısı açcak ondan sonra olcak hepsi.
___________________________________________

Muhtarlar iş kapısını nasıl açacak? Bir bildiğin varsa söyle istediğin yere seni muhtar yapalım...
AYDIN TEZCAN 2012-12-29 12:09:48
MERHABA ŞÖYLE BİR ÖZE'TİM OLACAK-1878 YANİ 93 HARBİNDEN-1983 YILLARI ARASI-SİYASİ,KÜLTÜREL VE EKONOMİK POLİTİKALARINA-BEN/BİZ BU TEK DNYADA KAFKASLI,KONYA- KARAMANLI,RUMELİ'Lİ,BALKANLAR,BULGARİSTAN TÜRKLERİ-(BULGARİSTAN DOĞUMLU,TÜRKÜM,TÜRKİYELİYİM,ELHAMDÜLİLAH MÜSLÜMANIM)-(DÜNYANIN NERESİNDE,HANGİ ÜLKESİN'DE OLURSAK OLALIM,SAYGI DUYACAĞIZ,ENTEGRE OLACAĞIZ AMA ASLA ASİMİLE OLMAYACAĞIZ)-(KİŞİLİYİMİZLEN,DAVRANIŞLARIMIZALAN,DÜŞÜNCELERİMİZLEN,YAPTIKLARIMIZLAN,HER ZAMAN HER HERDE ÖRNEK OLMALIYIZ)-(NEREDEN,NEDEN,NASIL,NE İÇİN GELDİYİMİZİ UNUTMAMALIYIZ)-(FARKLI BAKABİLİRİZ,DÜŞÜNEBİLİRİZ-AMA DÜNYANIN NERESİN'DE OLURSAK/OLALIM-BİRLİK/BERABERLİYİ,ÖRGÜTLEŞMEYİ,DERNEKLEŞMEYİ ÖYRENMELİYİZ)-DEVAMIN'DA ÜST'TE BAHSET'TİYİM GİBİ JİVKOFUN ZULMÜNE MARUZ KALDIK-(SOSYALİZMİN BİÇMİŞ OLDUĞU YAŞAM TARZINI YAŞAMAK ZORUNDADIK-BUNU YENİ NESİL BİLMEZ ONLARA BUNU HER ZAMAN AKTARMALIYIZ)-(ÇALIŞAN VERGİ VEREN YASALARA UYAN BULGARİSTAN TÜRLERİ, TÜRK/MÜSLÜMAN KALMALI EŞİT HAKLARDAN YARARLANMALI BAŞKA BİR İSTEKLERİ YOKTUR)-BEN KİM NEREDE ÖNCE BU 1983-1989 YILINDAKİ SÜRECİ BAŞLAT'TI TARTIŞMAM-BU KONU UZUN'CA TARTIŞILIR-BEN ŞUNA BAKARIM BUNDAN SONRASINA NE YAPABİLİRİZ VE AYRICA BULGARİSTAN TÜRKÜYLE BAŞLAYAN,DÜNYADAKİ DEYİŞİMLERİN,DOĞU BLOKUN YIKILMASI,BU BİZİM AZMİMİZİ GÖSTERMEZMİ...SAYGILAR.
Turk Halki 2013-01-01 13:50:26
Burada Bu KUTSAL ,SEHITLERIMIZIN ABIDESI ONUNDE,katil Jivkov,un ajanlarinin,itlerinin ne isleri var, bu ne kadar,nereye kadar devam edecek biz Bulgaristan Turklerin bagrindak kopmus SEHITLERIMIZIN RUHLARINI inciten bu hainlere artik dur diyecek kimseler yok mu???.SEHITLERIMIZE ALLAHTAN RAHMET,MEKANI CENNET,RUHLARI SAD OLSUN.katil turk dusmani Jivkov,un itlerinin ALLAHIM hepsinin belasini versin.
Türker 2013-01-02 09:40:28
Arda Boyları kayalık
Köyüme çöktü karanlık
''Ad değişimini''Unutmadık
Utansın insanlık
Gazi 2013-01-07 11:24:52
Emir,zorla (silah zoruyla) isimlerimizi degistirme doneminde,senin bahs ettigin kisiler,kursude konusanlar ,hanimlarinin yaninda yatarken ,bazilari zorbalarin yaninda saf tutarken,senin cahil dedigin halk AYAKLANDI,DUNYAYA olani biteni ,o cahil dedigin halkin sesi duyurdu.Senin cahil dedigin o Halkin evladlari Sehit dustu,oHalkin evladlari ceza evlerinde ,belene kamplarinda,surgunlerde dovuldu,sovuldu agir iskenceler gorerek nice yillar izdirap cekti.O cahil dedigin Yuce Halkimiza ozur borclu oldugunu sakin unutma!.
HASAN 2013-01-10 08:47:28
dağlara karlar yağdı
etrafımız milislerle sarıldı
Hasan adı Asen oldu
içimiz yandı kül oldu
Tozçalılı 2013-01-12 10:19:47
Asırlarca atalarımız buralarda
Türk olarak yaşadı.
İstemiyoruz başka adı
Unutmadık baskıları,Unutulmadı.
Artık herkes uyandı
ORUT Mensuplari 2013-01-13 19:10:22
Papaz gibilerine,silah zoruyla isimlerimizi degistirme doneminde ,toteliter rejime karsi koyan direnen mucahitlerin 1984-1900 yili ceza evlerine atilenlarin,belene adasina surulenlerin dosyalari mevcuttur istiyen dilekce verip okumalarina isin verileir.Orgut yoktu diyenlere duyurulur.Mestanlida daha 1982 yilinda iki orgut vardi.BTOH BULGARISTAN TURKLERININ OZGURLUK HAREKETI idi birinci orgutun adi,ikinci orgutun adini biz bilmemize ragmen aciklamayi kendilerinin yapmasini dogru buluyoruz.Ucuncu orgutun adi GATUKO GUNEY DOGU AVRUPANIN TURK KURTULUS ORDUSU,dur rahmetli gazeteci Halim Pasaca ve onun yigit arkadaslari tarafindan 1985 yili kurulmustur.Orgutler ceza evlerinde genclerimizin katilimi ile daha da guclenmistir.Mustafa Kemal Ata Turkun fotografi onunde Mehmet Akif Ersoyun istiklal marsini ezbere okuyarak Turk bayragini operek guclenmistir.Ceza evlerinde cereyan eden iskencelere sindirme poletikalarina karsi nice aclik grevleri yaparak,ceza hucrelerinde iskence gorerek bizlerle bas edemiyecegini anlayan yonetim bizleri tum bulgaristanin kriminalistlerin,resividistleri mufrezelerine dagitmislardir yine de bizlerle bas edemediler.Kimin sayesinde dersiniz,Halkimizin Orgutumuzun ,Turkiyemizin,uluslar arasi kamuoyunun baskisiyle biz bu davadan galip ciktik.Hic bir sey kendiliginden olmadi.Yasadigimiz bu gunlerde ne Sehitlerimize,ne Gazilerimize ,ne de cok cile cekmis Halk evletlarina saygimiz kaldi ne sevgimiz.Hatta bazi cikr pesinde olan kendini bilmezler hayatta kalan zar zor gecinip halkimizin bulundugu sikintilarinda kurtulabilmesi icin mucaadele eden asimilasiyona bas kaldirmis ceza evlerinde bedelini cok agir odemis direniscilere,Gazilere saldiranlar bile oluyor.OLANLARI ,OLAYLARI YUCE ALLAHA HAVALE EDIYORUZ.,YARADANIMIZ HER SEYI GORUYOR ,BILIYOR.
GATUKO 2013-01-13 19:15:45
GUNEY DOGU AVRUPANIN TURK ULUSUNUN KURTULUS ORDUSU .Yukarida ulus kelimesini acele edilgi icin unutulmustur.

 
   YORUM YAZ
Ad/Soyad*
Yorum Metni*:  
* Maksimum karakter sayısı: 1200
Security Code*
 
  * Yazılan yorumlardan site sahibi sorumluluk taşımaz !
  UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.


« Geri dön

ANKET



Anket Başlangıç Tarihi:

[ Anket sonucu ]
REKLAMLAR



All Rights Reserved © 2006-2019    "SENİ MEDİA" LTD; KARDZHALI   Webdesign: SWS