Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7583 Lv.
GBP GBP 2.2627 Lv.
TRL TRL 0.2951 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
25 Haziran 2019
HABERLER » Kırcaali
Lütfi Mestan: “GERB partisi başarısız bir yönetim sergiledi”

Lütfi Mestan: “GERB partisi başarısız bir yönetim sergiledi”

27 Aralık 2012

Bugün Momçilgrad (Mestanlı) şehrinde 28 yıl önce 27 Aralık tarihinde soykırım sürecini protesto etme esnasında şehit düşenler anıldı. Kent merkezindeki totaliter rejimin şehitleri anıtı önünde yapılan anma mitingi bölgeden, yurtiçi ve yurtdışından yüzlerce kişiyi bir araya topladı. Resmi konuklar arasında Hak ve Özgürlükler Hareketi (HÖH) Başkan yardımcıları Lütfi Mestan ile Ruşen Riza, HÖH Merkez Yürütme Kurulu Genel Sekreteri Mustafa Karadayı, HÖH Gençlik Kolları Başkanı İlhan Küçük başta olmak üzere tüm yönetim, HÖH Kırcaali İl Başkanı ve Cebel Belediye Başkanı Bahri Ömer, T.C. Filibe konnsolos Vekili İmren Çamlıklı, TBMM Türkiye-Bulgaristan Parlamentolar arası Dostluk Grubu Başkanı ve AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Öztürk hazır bulundular. Anma töreninde Dobriç, Şumnu, Blagoevgrad, Burgaz, Smolyan, Yablanitsa, Razgrad, Silistre, Tırgovişte kentlerinden siyasi tutuklular özel konuklardı. Ayrıca mitinge Belediye başkanları, Meclis başkanları, şehitlerin yakınları ve akrabaları, Türkiye’den birçok göçmen derneklerinin temsilcileri de katıldılar.

HÖH Merkez Konseyi Başkan Yardımcısı Lütfi Mestan yaptığı konuşmasında, “GERB partisi başarısız bir yönetim sergiledi ve ikinci dönem için hakkını kaybetti” dedi. Sayın Mestan, “Ekonomi krizde, hükümetin sosyal politikası başarısız, fakirlik artıyor ve gittikçe daha çok aileleri kapsıyor. İşsizlik çok yüksek oranlarda. Bizim yönetimde olduğumuz dönemde tütün üreticileri yılda iki kişi için 440 leva sigorta primi öderlerdi, şimdi ise dört misli fazla olarak 1660 leva ödüyorlar” diye kaydetti. Lütfi Mestan, gelecek yıl HÖH partisinin ve Bulgaristan demokrasinin en önemli ödevinin Boyko Borisov’un başarısız hükümetine alternatif bir hükümet kurup gerçekleştirilmesi olduğunu belirtti. Sayın Mestan, “Dürüst ve demokratik seçimler yapılarak yeni bir felsefe ve iktidar şekline sahip yeni hükümete şans verilmesi gerekiyor” diye sözlerine ekledi.

HÖH Başkan Yardımcısı, “Artık hak ve özgürlüklerimizden emin değiliz” diyerek, gelecek Parlamento seçimlerinin dürüst yapılacağından şüphe ettiğini söyledi. Sayın Mestan, “Bu şüphelerimiz Seçim Yasası’nın kabulünde muhalif partilerin hiçbir teklifini kabul etmeyen devlet yöneticileri tarafından tahrik edildi. Tam tersi, oyların sahteleştirilmesi ve değiştirilmesine imkan sunan bir Seçim Yasası’nı dayattılar” diye kaydetti.

Onun ifadesine göre muhalif partiler ideoloji ve siyasi görüşlerinde farklılık olmasına rağmen GERB’in kendi lehine Seçim Yasası dayatmaya çalışmasına karşı kararlılıkla hareket etmeliler. Sayın Mestan, artık 23 yıldır Türk çocuklarının Anadili’ni haftada 4 saat zorunlu ders olarak okutulması gibi basit bir meseleye bile çözüm bulunmadığını belirtti. Onun ifadesine göre şu anda Parlamento’da görüşülen kanun yine sınırlamalar getirecek ve Türk çocuklarını Anadili’ni ders programı içerisinde zorunlu olarak okuma hakkından mahrum bırakacak.

Momçilgrad Belediye Başkanı mitingde, “Her ne kadar bu acı olaylar Bulgaristan’ın en yeni tarihinde hala hakkettiği yeri almadıysa da, bizler kendimizi vatanımızda yabancı gibi hissetmemizi sağlayan bir asırlık soykırım sürecini unutmayacağız. Bizler Bulgar, Türk, Pomak, Roman ve diğer etnik gruplardan totaliter rejimin kurbanlarını unutmayacağız, fakat aynı zamanda gelecek nesilleri ortak Avrupa evimizde yetiştirip koruyabileceğimizi ümit ederek ileri yürüyeceğiz” dedi.
Konuşmasına başlamadan önce Belediye Başkanı bugünkü demokrasi için mücadele edenlerin görünmeleri için komünizm döneminden tüm siyasi tutukluların ve Belene kampı mağdurlarının öne çıkmalarını rica etti.

Akif Akif, “Biz beraber yaşamaya mahkumuz ve bunun için de her zaman tüm hareketlerimizde hoşgörülü olacağız. 28 yıl önce meydana gelen olaylara tanık edenler ve katılımcılar hayatta. Her aile bu hatıraları koruyor, hiçbir zaman tekrar edilmemesi için yeni nesillere aktarıyor ve bunu yapmaya da devam edecek. Atalarımız bize anlaşma içinde yaşamamızı, farklı olana saygı göstermemizi, nasıl iletişim kurmamızı, birlikte ağlayıp, birlikte gülmemizi öğrettiler. Bizler de çocuklarımıza asırlar boyu elde edilen bu anlaşmayı nasıl koruyacağımızı öğretmeliyiz” diye vurguladı.

Mitingde TBMM Türkiye-Bulgaristan Parlamentolar arası Dostluk Grubu Başkanı ve AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Öztürk, Bursa Mestanlılar Derneği Başkanı Hasan Öztürk, Bursa ve İzmir BAL-GÖÇ Başkan yardımcıları Veli Öztürk ile Ayvaz Öztürk de konuşma yaptılar.

Yüksek İslam Şura Başkanı Şabanali Ahmet şehitlerin ruhuna dua okudu. Bulgarlaştırma sürecinde şehitler anıtı önüne çelenk ve çiçekler koyuldu.

Anma törene katılan herkese Momçilgrad kentinden aşçı ustası Yüksel Ömer’in hazırladığı etli pilavdan ikram edildi.


Kaynak: Güner ŞÜKRÜ

Ziyaretci sayısı: 4051


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Sabri Köşdere 2012-12-28 09:28:34
Çeribaşı ve Eğeridereli pezevenk olduklarını nasıl da belli ediyorlar, karılarınız Boykodan memnun mu bali kabklusu güzelmişmi
BOZAYI 2012-12-28 11:53:52
Arkadaş akşam atv ana haber bülteninde CHP nin eski lideri olan BAYKAL
ın haberi vardı bir sergiyi geziyorlar orda bulgaristan göçmenleriyle ilgili bir resmi incelişyorlardı.
İfadesi konuşması beni çok rahatsız etti bunu izliyen başka biri varmı hayal kırıklığına uğradım meğersem değer verilmemiş bize
Oysa chp ye en çok destek göçmenlerden gitti baykalın tavrı sanki bizi ti ye alır gibiydi
TOSCALI 2012-12-28 13:04:50
chp en çok göçmenler destek verdi de chp den kaç kişi Kırcaaliye geldi Bulgaristan büyük elçileri Kırcaalinin yerini bile bilmiyorlardı. Ben çok şükür ne chp ye ne mhp ye oy vermedim . Göçmenlerin beğenmediği AKP hem başbakan hem cumhurbaşkanı hem de bakanlar galdi kırcaaliye Büyük elçiler ise nerdeyse her ay birtanesi Kırcaalide veya türklerin çok olduğu illere gidiyor.
fes 2012-12-28 15:07:11
"Ben çok şükür ne chp ye ne mhp ye oy vermedim "

Kendini ifade edemiyen arkadaşımız galiba halt etmiş. Ne chp... oy verdim diyeceğine oy vermedim demiş. Sıfır çarpı sıfırgibi bir şey söylemiş.

Bu arkadaşa bir izah etmesi lazım; insanlar ister chp'ye, ister mnp'ye, isterse de akp'ye oy verirler ve buna da demokrasi derler.

Eğer ki, insanların tamamı akp'ye veya chp'ye oy verirlerse onun adı demokrasi olmaz jivkovkrasi olur.

Bozayı müstear isimli arkadaş da, ismiyle müsemma bozbulanık bir şey söylemiş. Bulgaristan göçmenleriyle ilgili bir resmi icelerken Baykal'ın yüzünde sanki ti'ye alır bir ifade varmış. Dediği bu. Ne anladınız bundan şimdi?
kmng 2012-12-28 20:04:46
Onu bunu bilmem bildiğim tek şey var gelecek seçimlerden sonra mecliste höh ve lütfümestan adında birisi olmuyacak şayet saf değiştiripte doğru yolu bulursa millette uyanmadan belki aradan sıyırılabilir.Gelecek seçimlerin galibi belli olduğuna göre DALamayıda yanına alır zaten perşembenin gelişi çarşambadan belli
... 2012-12-28 20:16:37
hyr bunları kimsenin yanında yer almıycak evinde oturacaklar
bu serserilerin siyasette yeri yok istemiyoruz hiç bir yerde iistemiyoruz
ataka çatısına gidebilirle ama bır türk partisine yanaşamazlar
eğerki bunlar yeni partiye geçecek olursa yeni partiyi asla desteklemem
Mustafa Mert 2012-12-28 22:02:33
Komunist Jivkovun 1 nolu bölge ajanı kapitan Lütvi Mestan kod adı Pavel konuşmuş boş laga luga konuşmuş , 23 yıl türkleri aldatılar haklarını aldırmadılar ağır bedel ödettiiler.Şimdi kalkmış Gerb'e çatıyor bu danışıklı dövüş beyler,Gerb'i iktidara getiren ajan Sava değil mi? Seçimlere üç gün kala konuşmasını hatırlayalım, Bilinçli olarak ,porsiyonları ben dağıtıyorum, ben istediğimi yönetiyorum bu da Bulgar seçmeni sandığa götürüp oylarını Boyko'ya tercih ettiler. Her şey planlı ve bilinçli yapıldı malesef biz Türkler bu Jivkov kalıntılarına inandıkça hiç bir başarı elde olmayacak.Artık uyanmanın zamanı gelmiştir bu DS partisi DPS'ye oy vermek cehendem'e aday olmak gibi bir şey zaten bölgeyi gezerseniz her şeyi gözünüz ile görürsünüz ama gözü görürken görmeyenler var.
emir 2012-12-28 22:10:41
Lutfi, GERB partisinin basarisiz oldugunu biliyoruz, millet boyko'yu sevdiginden degil, sizi sevmediginden DPS'ye oy vermeyecek...Yahu bi gitsin su amet yaaa....
fes 2012-12-28 23:36:45
Milletin oy vermeyeceğini nereden çıkardınız, açıklayın. Sakın kendi isteklerinizi halkın isteyimiş gibi gösterme cabası olmasın bu yaptığınız. Bana öyleymiş gibi geliyor da.

Bence olası gereken şudur: Biz dps'yi aynen destekleriz, bsp bugarların oylarını alır ve yeniden koalisyon yaparız. Bunun dışındaki hiç bir senaryo türklerin çıkarına değildir.
Perperek Der ki... 2012-12-29 00:06:12
HÖH var olmaya devam edecek ama önümüzdeki seçimlerden önce ve sonrasında biraz dış cephe kozmetiği şart zaten konjonktür de bunu gerektiriyor.
emir 2012-12-29 00:06:54
Ayip ettin senin gibi zeki adamdan boylesine siyasi cehalet beklemezdim...Bulgaristan'i artik Amerika ve AB sey ediyor, BSP-DPS asla iktidar olamazlar, kalkmiyor artik seyleri, oy oranlari yani...GERB'ten memnun olmayanlara da Kuneva ablamizi alternatif diye sunacaklar medyalar...BSP bitmistir, amette bitmistir, ister 20 vekil cikarsin, ister 40 hic fark etmez, etkisi ayni olacak...
Perperek Der ki... 2012-12-29 00:13:18
Yahu Fes zaten "Bunun dışındaki hiç bir senaryo türklerin çıkarına değildir." diyor, olacak demiyor ki zaten olması olasılığı oldukça zayıf. Ama sandığa bakmadan konuşmak erkendir ne de olsa Bulgaristan'da mantık zor çalışır, mantıksızlıklar da bir norm olmuştur.
fes 2012-12-29 09:05:20
Yok ayıp etmedim, ayıp etmek başka bir şeydir. Olsa olsa yanılmışımdır.

Okyanus ötesi destekliyor diye gerb ilaniyet iktidardakalacak diye bir şey yok. Yerel dinemikler de önemlidir. Zatn küresel güç bunu iyi bildiğinden sl partilerin içine de nüfuz eder.

Bsp de iktidara gelirsek NATO'dan çıkacağız, Rusya'yla kanka olacağız demiyor.
kmng 2012-12-29 10:00:08
hayal görmeye devam edin ahmet ve tayfası gitmedikçe mecliste türkleri temsil eden parti olmaya bilir baktığımızda yenilikçilerin geleceği var gibide gözükse HÖHün uzantıları bunlar değişen hiç bir şey olmaz çok iyi ve kötü yorum yapamam yirmisenedir nerdemişler ? sorunun cevabı---çaldılar çaldılar karınları ağırdı bir kaşık suda bir birileriniboğumaya çalıştılar ve sonunda ayrılık getirdi ne gereği vardı oyların bölünmesine halbuki kolayı vardı- ahmet ve tayfası çekip giderdi höh herzamanki gibi mecliste yerini alırdı, boş verin belki akılları yerine gelir henüz geç değil
H. Efendiev 2012-12-29 13:24:51
BG'nin politik yarını, HÖH'ün geleceği, BSP'nin kaderi gibi konularda kamuoyunda olduğu gibi Kırcalihaber okurları arasında da "iki dilli" ve hatta "çatalbaş" bir bakış açısı meydana geldi.
Bu 1989 öncesi T. Jivkov totalitarizmi konusunda da belirmiş ve derinleşince önü alınamadı. Sonunda iktidar değişti, s.o. totalitarizimden demoktasiye geçildi.
Fes arkadaşın sözünü ettiği HÖH görünümündeki kozmetik değişiklikleri 28 aralık faciasını 2012 anma törenlerinde gördük. Ahmet halkın karşısına çıkamayacak duruma gelmiş ki, tüm albaylarını Kırcali köylerine sürdü. Halkın gitgide kabaran öfkesi yatıştırılmaya çalışılıyor. 1984-1990 direnişlerinin ilhamı ve örgütleyicisi olanlardan Mustafa Ömer grubunun Mastanlı görmüş geçirmiş ve HÖH tarafından kenara atılmışlar görüşmesine davet edilmesi de bunu kanıtlıyor. Görüldüğü üzere, işlerin onu çaktırmak, bunu kovmak ve ötekini de tekmeletmekle olmayacağı en nihayet anlaşılmış olabilir. Farklı görüş sasvunmak yani çatılbaşlık ve muhalif dilli konuşma pek tabii ki güçlenen bir muhalefet yaratacaktır. Bu karşı ve eleştirici görüşler HÖH'ü yenilenmeye ya da bu işten vazgeçmeye zorlayacaktır. HÖH "turist partisi" olmaktan kurtulamazsa, politikadan çekilmek zorunda kalacaktır. Yeni kuşak kasnak sesi dinlemek istemiyor.
... 2012-12-29 14:01:32
kozmatik mozmatik boya badana biz anlamayız.Kusura bakmayın sizin kandırılabilecek lerinizden değiliz bakın işinize
emir 2012-12-29 14:38:32
GERB gitsede okyanus otesinin destekledigi baska parti basa getirilir, bu kafar basit...AB uyesi devletlerde komsomol sekretarlarina siyaset yaptirmazlar...
Emir 2012-12-29 21:54:07
Yahu-beş para etmeyen Lütfi Mestan. Acıktın mı yine-yine mi dalavera zamanı geldi. Köylülükten birtürlü kurtulamayan göçmen düşmanları. 1989 olayları olmasaydı sen TKZS'ye bile giremeyecektin. Tezek kokusundan çıkar çıkmaz hemen köylüler önünde Alman rüşveti olarak aldığın o Merzedesle dolaşamayacaktın be
fes 2012-12-29 23:02:34
Bir insanın mersedesi olur ve ya olmaz, bizi niye ilgilendirsin ki? Bütün politikacıların sütten çıkmış ak kaşık olmaların bekleyemeyiz. İnsanların zaafları hep olmuştur.

Tekezeye girerdi, niye giremesin. Yalaka insanlara her zaman ihtiyaç vardır. Lütvi Mestan birinci sınıf çıkarcıdır, ama beni bu hiç rahatsız etmiyor. Biliyorum ki, o olmasa başkası olacak; doğa boşluk kaldırmaz çünkü.
Mestanli 2012-12-30 13:57:03
onun mersedes arabasindan kimse bahs etmiyor,SEHITLERIMIZIN olumlerinden ,Jivkov ve rejimi nekadar sorumluysa,bu zat ,amcasi,babasi,yandaslari ve kendisi agent na dirjavna sigurnost olarak ,katil Jivkov,dan daha suclu idir,nedeni Bulgaristan Turklerinden biri olarak kendini tanitmasi idir.onun ve onun gibileri ,SEHITLERIMIZINanma torenlerinde her yail protokol kursulerine konusmaci olarak cikarak ,konustukca ,SEHITLERIMIZI,TURKANLARIMIZI,MUMIN AHATLARIMIZI ,MUSTAFA OMERLERIMIZI,VE DIGER ,SEHITLERIMIZI.her yil anma torenlerinde ,tekrar,tekrar olduruyorlar.gunahsiz halkimiz,bir umut ugruna o katillere alkis tutuyorlar.bu cirkinlige dur demenin zamani geldi ve geciyor.SEHITLERIMIZIN RUHLARI SAD OLSUN.
DIRENISCI 2012-12-30 14:04:04
EY ahali ,gorunen resime bir bakin,ajan Lutvi Mestan konusurken yaninda bulunduran ,gunahsiz genci alarak halkimizi kendi ajanlik gecmisine alet ediyor,bir baskasi da ,ajan Lutvinin bu senariyosunu ,alnina elini koyarak ,saskinlikla,hayretle ,bu kadari da cok fazla diyerek izliyor.konusmalar o kadar yalan ki fotograflar cok anlamli mesajlar veriyor.anlayana ,sivri sinek saz, anlamiyana davul zurna az.
SEHIT YAKINI 2012-12-30 14:14:48
ey buyuk ALLAHIM,yine kulunu mi siniyorsun.bir fotografta seytan,kan emici ,ajan halkini dinsizlere peskes ceken Lutvi Mestan lanetin yanina ,bir tertemiz ,halkina sevdali,dinine imanina sadik bir melegi Omeri ,kuluna uyari icin mi getirdin yan yana.gariban bulgaristan Turk musluman halkini ,bu dinsizlerden ,seytanlardan ,koru bizi yuce ALLAHIM.
Emir'den Fese cevap 2012-12-30 14:48:03
Ulan Fes-o zaman bu gavatlar tarafından ezilirken ses çıkarma-hakediyorsun çünkü.
Allahınızdan bulun DPS yalakaları. "O olmasaydı başkası olacakmı???!!!" Hadi ordan yalaka
Hadi şimdi doğrudan Agent Sava yanına-pabucunu yalamaya...
Akif 2012-12-30 14:48:39
DPS öy veren haindir. Bu böyle biline
Akif 2012-12-30 14:52:38
Bu gavatları iyi tanırım.
1989 götlerinde donları yoktu. Bereket Todor Jivkov 1989 olaylarını çıkardı da bu TKZS bozuntuları şehirleri gördüler. Remzi Osman ve Agent Sav gibi aldıkları maaşın 90% otellerde orospulara veriliyor. Bu gavatlardan bize hayır gelmez. Bunlar çıkar için anasını bile satar 2 kuruşa. Şimdi yine Türkiyeyi dolaşmaya başlayacaklar-oy isteyecekler ama NAHHHHHHHHHHHH
fes 2012-12-30 15:33:40
Agent lafları fasafiso şeylerdir. Nedeni de mantık üzerine zırnık oturmamasıdır. Eğer bulgarların işlerine gelmiş olsalardı eleştirilmez, tersine sevilirlerdi.

Bu itibarla, dps karşıtı biri eğer türkse, o kesin haindir. Bu bir turnusol gibi kendini belli eder.
Eylül 2012-12-30 19:21:13
Yahu zavallı DPS YALAKASI.
Bulgaristanda Türkçe eğitimini yok eden Lütfi Mestandır be.
Anladın mı
Hadi şimdi doğru Agent Savanın pabucunu yalamaya
Zavallı Fes'e 2012-12-30 19:30:55
Kuş beyinli YALAKA Fes!
Niye DPS'de Bulgarların sayısı bukadar fazla-onu söyle.
Senin gibi dönekleri çok gördük. 1989 olaylarında yeterince .... seni anlaşılan.
Köylülükten hiç kurtarılamayacak olan Lütfi Mestan, Agent Sava, Remzi Osman ve diğer kakavanlar. Lütfi Mestanın öz karısı bile onun sapık olduğunu söylüyor.
Kus beyinli Fes-hadi şimdi söyle-Bu kakavanların Türkler için ne yaptı şimdiye kadar. Seçimler gelince mi aklına geliyor sapık Lütfinin bu tür savsataları.
Kamplarda çürüyen Türkler için ne yaptı piç Lütfi?
Hadi şimdi doğrudan Agent Savanın pabucunu yalamaya-yürrrrrrrrrrrrrrrüüüüüüü
Ancak gidersin GAVAT
Türk 2012-12-30 20:11:14
Hayırdır, aTAKA meydanlarda Türkçe konuşmalara karşı yaygara yapmadı. Anlaşılan iyi arpa almış. Ya da anlaşma seçimlerden önce yaygara çok, başka zamanlarda yaygara yok. Ne de olsa dostluk eski DC zamanlarına dayanmakta, kanıt Cumhur Başkanı seçimleri ittifakı - BSP;DPS; aTAKA-İvaylo Kalfin. Maksat masum Türkleri uyutmak fakat artık yemezleeeeeeeer.
fes 2012-12-31 00:50:19
Bulgarların dps'de sayısı fazla olması iyidir. İşimize çok yarıyorlar, onlar sayesinde parti bulgar kanunları karşısında meşru görünüyor.

Aksi taktirde enik ve bölücü parti suçlamasıyla anayasa mahkemesine dava açarlar ve pati kesin kapatılırdı. Türkiye'de kürtler de aynı yolu takip ediyrlar. Mesela Ertuğurul Kürkçü denilen hain kürt partisinden milletvekilidir.

Korman mormanınşakşuka partisini kapatmazlar, çünkü kendilerine türkleri bölme misyonu yüklediler. Bunları görebiliyoruz. Ama bak zurnalar bubları göremez. Orası kesin.
Er 2012-12-31 00:56:29
Lutfi Mestan Bulgaristan siyasetinde en etkili Bulgarca konusan siyasetcidir.

Turkcesine gelince; Turkiye disinda hic bir Turk icin Turkce bilmiyor diyemeyiz. Turkiye Turkcesi konusmak bulgaristandaki Turkler acisindan egitimle alakali bir sey degildir daha cok interesle alakalidir.

Ornegin surekli Turkce sarkilar dinleyen kibariye gullu sibel can hayrani cingene iyi Turkce konusabiliyor. Ornegin Turkiyeden ekonomik menfaat bekleyen bir kisi Turkiye Turkcesini iyi kullanabiliyor cunku surekli Turkiyeye bir an once gidip dincilik adi altinda cesitli cevrelerin arasina sizmak adina iyi Turkiye Turkcesi ogrenebiliyorlar ( emir onlardan bir tanesi). Ornegigin bir sanatciya veya sunucu hayranligna gore degisiyor.

Bulgaristanda Turkiye Turkcesini iyi kullanabilme yetenegi kisinin interesine gore , ilgi alanina gore degisiyor.
Er'e 2012-12-31 02:40:50
Ulan Er-geri zekalı Bulgar bozması. Lütfi Mestanın Bulgarcasından kime ne be. Bulgarca bilse ne yazar-tipi dökülüyor herşeyden önce. Tam bir kerhane pezevengine benziyor. O zaman DPSdeki döneklerin iki yüzlülüğü birkez daha teyid edilmiş oldu. DPS belediye başkanlarının tamamı hırsız, milletvekilleri ise ajandır. Bu herifler oy yalvarmak için Türkiyeye geldiklerinde sadece Bulgaristanda Türkçe Eğitimden bahsediyorlar-ama Bulgaristana geri dönünce dansöz gibi kıvırıyorlar. Böylece Lütfi Mestanın da Agent Savanın da "interesi"ne gelmiyor. Ulan gavat-dincilerle değil be bok kafalı. Ben Hollandadayım kakavan-Türkiyede değil. Beş para etmeyen DPS bozuntuları.
Allah DPScilerin belasını versin
Emir 2012-12-31 03:09:00
Er, kimin erisin belli oluyor-baştan sonuna kadar çelişkilerle dolu bir savsata yazısı. Türkiye Türkçesi öğrenmekle kim dincilerin arasına girmiş??!! O zaman bunlardan daha iyise neden AKP Kongresine apar topar Lütfi Mestan koşup geldi-yalakalığını yapıp geri döndü?
Ama suç tam bir koyun sürüsünü andıran 1989 yılı göçmenlerinde. Bunlar görmüyorlar mı DPSdeki hırsızları ve Bulgar ajanlarını-ve hala inatla bunlara oy veriyorlar. Verme bunlara oy-gör bak bakalım neler olacak.
Deyba vaşta mamka depesarska deyba!!!
Fes gardaşa 2012-12-31 10:59:26
Bu DPS yalakası Fes var ya,vallahi bu neydibelirsizi,bu Türk düşmanı Ahmed Doğanın ibrikçisi fesi bir gün yakalayacam ve anasından emdiği sütü burnundan getirecem.HABERİ OLSUN!....
Er 2012-12-31 11:11:21
bulgaristanda siyaset yapacaksiniz ve bulgarca onemli degil demekki. Tamamdir anldik. Yazdiklariniz cok aciklayici olmus.
Terbiye 2012-12-31 11:17:16
Çok düzeyli bir tartışma olmuş yine. Hepiniz ananızdan babanızdan böyle mi terbiye aldınız?
Ne görüşü savunuyorsanız savunun lütfen terbiyeli olun.
Bir insan kendine güvenmiyorsa, kendini ifade edemiyorsa, çaresiz kalıyorsa, o zaman küfüre başvurur.
Kelimelerin gücünün büyüsüne kapılmayın. Ben şuraya bir şey yazayım da çok etkili olsun diye düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. Dünyanın en terbiyesiz şeylerini de yazsanız, etkili olmaz. En fazla terbiyesiz bir insan olduğunuz ortaya çıkar.
Şu ana kadar her türlü küfürü yazdınız, çizdiniz de ne oldu? Burada yeni bir şey söyleyen yok, aynı şeyler tekrarlanıyor. Bol küfürlü olarak. Demek ki bu yorumcuların düzeyi bu. Sanki küfür edince daha mı inandırıcı oluyor?
Sizin bu saçmalıklarınızı okumak istemiyorum. Müzekki Bey de doğrusu çok hoşgörülü insanmış, ben olsam yorum morum böyle şeylere izin vermem. İnsanlar kendilerine verilen konuşma hakkını böyle kullanıyorsa, yazıklar olsun...
Çakıcı efe 2012-12-31 12:55:53
Terbiyeci Fes gardaş,ne zaman ki sen bizi aşağlamaktan,küçük ve aptal görmekten vazgeçersen,işte o zaman bizde seninle,medeni bir şekilde tartışmaya başlarız.Yüce Allah doğru yoldan ayırmasın.
Ulan Er 2012-12-31 13:08:01
Bulgaristanda Bulgarca çok önemli ise o zaman kuş beyinli Lütfi Mestan gelmesin Türkiye'ye oy dilenmeye. Niye apar topar AKP'ye yardım için yalvarıyor. Türkiyede bülbül gibi yalakalık olsun diye Türkçe konuşuyor. Bu derece Türkçe biliyorsa neden Bulgaristandaki Türk köylüleri önünde sadece Bulgarca konuşuyor. Bulgaristan'da dursun. Bulgaristanda dursun ve Bulgarcasını sergilesin. Ama gittiği köylerde mitinglerde Bulgarcasını oradaki köylü amcalar anlamaz ki??!! "Bu adam Bulgar mı yoksa, bizimle Bulgarca konuşuyor" derler.
fes 2012-12-31 13:33:57
Yalakalık olsun diye niye gelsin ki? Davet edilmiş, siyasi ezaket gereği DPS L. Mestan'ı göndermiş.

Bence siz dps karşıtları, olayları anlamlandıramıyorsunuz; ipe sapa gelmez yorumlarla gelişmeleri açıklamağa çalışıyorsunuz. Biraz olsun tarafsız olmağa çalışın, lütven.

Terbiye adıyla yazılan yazı ben değilim arkadaşım. Yazılanlara katılıyorum, ama yazan ben değilim. Aklın yolu birdir, doğruları sadece ben söyliyeceğim diye bir şey yok.

Kimseyi küçük ve aptal görmüyorum, ama, mantık faciyalarını rtaya koymak durumudayız. Yaptığımız sadece budur.
Er 2012-12-31 13:50:27
Yukarida biri demissinki / Bulgaristanda Bulgarca çok önemli ise o zaman kuş beyinli Lütfi Mestan gelmesin Türkiye'ye oy dilenmeye. /

Bulgaristanda siyasetin icinde olan biri icin bulgarca cok cok onemlidir.
Zavallı Er'e 2012-12-31 14:10:37
Yahu zavallı!
O zaman Bulgaristanda dursunlar Bulgarca konuşsunlar-Türkiyeye gelmesinler. Doğru yazmışlar işte
Terbiye 2012-12-31 14:32:53
Çakıcı Efe, benim adım Fes değil. Bu siteye giren sadece 3-5 kişi yok. Mübarek bazıları burasını parsellemiş sanki, her gün her konuda atıp tutuyorlar. Ama yazılanların çoğundan bir şey anlaşılmıyor. Sadece kuru gürültü.

Medeni olmadığınızı kabul etmişsiniz. Güzel, en azından bunda anlaştık. Doğrusu sizin medeni olup olmamanız aslında hiç de umurumda değil. Ama bu siteye ve tartışmaların düzeyine bakınca Bulgaristan Türkleri adına üzülüyorum. Ne doğru düzgün tartışabiliyoruz ne de dişe dokunur siyaset yapabiliyoruz diye.
Komünist dönemin alışkanlıkları devam ediyor gibi. Filanca ajan, falanca ajan diyerek bir yere varılmıyor. Böyle şeyler 20 senedir söyleniyor, bir şey oldu mu? Hayır.
Tartışmaları bu düzeyde sürdürmek mevcut düzenin devamına hizmet eder. Çünkü kimse sizi ciddiye almaz. Ciddi insan ciddi konuşur. Siz de bu şekilde bilerek ya da bilmeyerek bu düzenin devam etmesine hizmet ediyorsunuz... Bilerek hizmet ediyorsanız o zaman siz de ajansınız, bilmeyerek hizmet ediyorsanız o zaman cahilsiniz.
(Bak biraz sizin üsluba yaklaştım son cümlede!)
Todor Jivkov 2012-12-31 15:01:09
Yahu-şu DPSecilere bakıyorum da-kırılıyorum gülmekten.
Şimdi gördünüz mü kaç para olduğunuz be.
Köylülükten kurtulamamış gavatlar.
Ben o0lmasaydım TKZSelere bile giremiyecektiniz-tütün ve tezek arasında çürüyüp gidecektiniz.
Yatacaksınız kalkacaksınız bana şükür edeceksiniz-çünkü benim sayemde şehirleri gördünüz.
Siz daha benim zamanımda birbiriniz hep ele veriyordunuz. DPS de ben kurdum-Agent Sava-ajan Lütfi vs. köylü bozuntularını ben yarattım.
Deyba Vaşta Mamka DPSarska Deyba
Açan bir baktım 2012-12-31 15:02:59
Allah tüm DPScilerin belasını versin.
AMİN
AMİN
AMİN
Çakıcı efe 2012-12-31 17:24:50
Terbiye,sende terbiyesizin tekisin.Sen BG.-de Türklük nekadar geriledi görüyormusun,biliyormusun.TC.-de oturup,ahkâm kesme.Senin DPSen anamızı belledi,bizi 23 yıllda,50 yıl geri götürdü.BG.-de Türklüğü bitiriyor sen halâ uykudasın.HİÇ YAKIŞTIRAMADIM SANA TERBİYE.UYAN VE HALKINA DÖN.
kmng 2012-12-31 17:43:11
Olmadı kardeş küfür yok hakaret yok senin belki canın bu zalimlerden yanmadı ama benim çok yandı inan yandı.İşin doğrusu şu iş başındaki DPS jivkovun kalıntıları(bir araya gelebilmek için ne yaptınız bir birinizi nasıl bulup tamamladınız) zalimler ajanlar(hafiyeler) bunlara muhtarları bilmem ama belediye başkanları dahil.Zaman gelince mekke dilencileri oy avına çıkacak LÜTFİ onlardan birisi neden olmasın holan bu adamlarda hala ne yüz var ne yüzsüz adamlar suratına tükürsen borçlu çıkarsın sapunda ister ,diyecek sözüm yok kendim utanırım tek dilğim allahtan önce birileri şunlara haddini bildirsin
kmng'ye 2012-12-31 18:12:34
Abi inan küfür etmek,bana göre bir iş değil.
Ama bu DPSicilerin BG.Türklerine yaptıkları kötülükleri gördükçe,küplere biniyorum.Yetmiyor başımızda bir Fes bir Perperek papazı diye iki hergele var zaten,birde Terbiye diye biri başladı Ahmet Doğana yalakalık yapmaya.
Nasıl kızmam abi? Bu gidişle Çakıcı efeden Deli efe olursam,hiç şaşırma abi.
Er 2012-12-31 18:27:39
cakik efe, bulgaristanda siyasi dengeler degisirse kesin senin kufurlerinden olacaktir.
Mucahit 2012-12-31 18:29:13
aferin sana Cakici Efe,o ajanlar,papaz ,fes gibi yalakalar,Bulgaristan Turk Halkindan belki korkmuyor gorumu sergilemek istesilerde,simden sonra isler degisti,artik Halkimizin yaninda Cakici Efeler gibi mert insanlarin olmasi,o serefsiz ajanlar tayfasini ,urkutmek bir yana ,Halkimizdan uzaklastiracaktir.
SALVARİN 2012-12-31 20:00:45
Mersedesi varmış bize ne sarayı varmış bize ne
MERSEDESLE halkın türk köylümün ayaklarının üstünden geçiyorlar ayaklarını çiğniyorlar baz gaza ahmet baz gaza. baz gaza lütfi baz gaza
Allahtan lütfi nin saygıdeğer eşi dürüst ve şerefli bir hanımış gerçekleri olduğu gibi söylemiş.Para uğruna gözyumabilirdi ben kendisini kutluyorum
Elinizden geldiği kadar DPS HÖKe destek verin siz balgöç başkanları bazı üyeler destek verin öğretmenler,destek vermeye devam edin, slujbacı memurlar,destek verin cepleriniz doldurun .Zıkkımın köküne kadar boğazınıza kadar doldurun son olarak seçimleri kazanın CEHHENEMİ KAZANMA ŞANSI YAKALAYIN
halk yokolsun TELEF OLSUN hemi
Lütfi Mestanın "Saygıdeğer" eş 2012-12-31 20:52:17
Todor Jivkov olmasaydı benim Lütfi tütünden kurtulamayacaktı. Köyden çıkamayacaktık. Dolayısıyla yatacağız kalkacağız Todor Jivkova şükür edeceğiz. Onun için mevlüt okutacağım. O olmasaydı ben tzeler içinde şu anda TKZSye girmek için torpil arayacaktık.
Çakıcı efe 2013-01-01 00:25:09
Bize de derler,çakıcı
yakarız konakları....
TÜRKLÜĞÜ SEVEN TÜM İNSANLARIN,YENİ YILLARI HAYIRLI VE BAŞARILI OLSUN.
Sirin Hasan Ali 2013-01-01 11:59:29
Arkadaslar,ne olur ,lutfen beni polemiklerinize alet etmeyin.Ben plovdiv,de(filibede) tahsilimi universitenin rusca bolumunde okurken,1985 yilinda ,bir ukraynali rusla evlilik yaptim(genclik yillarimin hatasi idi) ,bu evliligin hatali oldugunu anlar anlamaz,birakistik ve Turkluk duygularim beni ,ikinci bir evlilik yapmama zorladi ve Lutvi Mestan,la ikinci evliligimi yaptim.Lutvi siyaset adami,hatalari var mi yok mu ona halkimiz karar verecek secimlerde.Ben bir anneyim,lutven beni siyasetinize alet etmeyin.saygilarimla.Sirin.
Sirin Hasan Ali 2013-01-01 12:10:45
bir seyi unuttuugum icin aciklamam icab ediyor.Evliligimin ,basinda yer aldigi gibi ,mukemmel olmadigini ,Lutvi,nin de Turkluk yasantisini ,siz halkimizin deger verme taktirine birakiyorum.
kmng 2013-01-01 13:00:23
Şirin kız seninle kimsenin alıp veremiyeceği yoktur ama benim kanaatım evliliğiniz galiba dikenli yollardan geçmişe benziyo allah kurtarsın. Belkide eşinize yıllarca göz yumdunuz veya yummak zorunda kalıp katlandınız zaten seni yargılamak yanlış olur lütfi dediğin adam siyaset adamı değil olamazda zorbanın ve zalimin ta kendisi yalakanın teki ajan paçavrası.Bunlar hepsi yüz kızartıcı JİVKOV döneminde olduğu gibi yine sahnede allah bilir çoluk çocukta vardır allah bağışlasın acaba bu benim babam diyebiliyomu? yukarıda yazılar ŞİRİN hanıma ait olacağınıda sanmam yinede son sözüm :böyle bir(siyasetçi) eş olsa olsa anca bu günkü DPSde olur bir an önce geleceğini gözden geçirmeni tavsiye ederim.
Terbiye 2013-01-01 13:49:50
Buraya yazı yazdığını zanneden ve küfürü bir üslup olarak benimseyenler önce biraz daha Türkçe öğrensin. Ben yukarıda hiçbir yerde kimseyi savunmadın, taraf da tutmadım. Anlayamadıysanız bir daha okuyun...
Basit insanlar basit düşünür. Beni eleştiriyorsa demek ki karşı taraftandır anlayışı yanlış. Dünyada hiçbir şey siyah ve beyaz gibi net değil. Hiçbir partiyi tutmak zorunda değilim. Bir kez daha açık anlatayım.
Kimi isterseniz eleştirin, benim hiçbir itirazım yok.
İtirazım üsluba. Bu üslupla yazarsanız, eleştirirseniz sizi kimse ciddiye almaz diyorum. Siz hala ısrarla yok ben küfür edeceğim, çok doluyum, vb. diyorsunuz.
Ben size diyorum ki küfür etmekle bir yere varılmaz, sadece kendi kendini tatmin edersiniz. Gerçekten işe yarayacak birşey yapmak istiyorsanız, daha ciddi bir yoldan gitmek gerekir
Terbiye 2013-01-01 13:59:42
Çakıcı Efe, sana terbiyesiz olduğunu kabul ettirdiğim için mi terbiyesiz oluyorum?
Ben, söylemek istediklerimi küfür ve hakaret etmeden söyleyebilecek kadar terbiyeli bir insanım. Bu görüşe katılırsın ya da katılmazsın, o ayrı mesele.
"TC'de oturup ahkam kesme". Yine yanlış varsayım. Yine tutturamadın.
Doğruyu söylemek ve bunu terbiyeli bir üslupla yapmak için ille de TC'de oturmak gerekmez.
DPS'ye karşı içim dolu falan.
Peki o zaman şu soruma ciddi bir cevap verin:
DPS'yi sevmeyen diğer insanlar sizin bu küfürbaz ve düşük seviyeli halinizi görünce "ben bu ciddiyetsiz, iki lafı bir araya getiremeyen, fikirlerini doğru düzgün savunamayan adamlarla nasıl yola çıkarım" diye düşünmez mi?
Ayrıca hem BG'de hem de TC'de DPS'yi de Kasım'ı da beğenmeyen insanlar yok mu? Herkes bunlardan birini beğenmek zorunda mı?
rE 2013-01-01 14:03:39
Bilgi cesaret verir, cehalet küstahlık.
fes 2013-01-01 15:43:25
"Daha ciddi bir yoldan gitmek" balkan türkleri için biraz zordur. Olamsı gereken budur, ancak o yoldan ilerlememiz için daha beş fırın ekmek yememiz gerekir.

Her şeyden önce çocukluk dönemimizi atlatmamız gerekirken, çocukça bencilliklerimizin, çekememezlik ve kıskançlılklarımızın doruklarındayız. Şair İsmet Özel geçenlerde türkerin bu sözünü ettiğim çocukluğundan yakınıyordu. Acilen bu halimizden kurtulamadığımız taktirde, türkler olarak tarihten silinebilirmişik.

Diğer bir sorun da, olaylardan uzaklaşarak yeterince tarafsız bakamamamızdır. Açmak için şu örneğ vermek isterim:

Shakespeare'in Othello dramı sahneye konmaktadır ve izleyiciler arasında bir de ingiliz köylüsü vardır. Othello'nun aldatıldım düşüncesyle karısını öldürrme sahnesine gelindiğinde ingiliz köylüsü sahneye fırlar ve Dezdemona'yı kurtarmaya kalkışır. Köylünün bu gülünç hareketi soyutlama yapamadığını gösterir.

Bence bizim Bulgaristan türklerinin çoğunluğu yukarıda sözü geçen ingiliz köylüsü gibidır, soyutlama yapamazlar ve tarafsız olamazlar.
Er 2013-01-01 19:59:18
ama hangi soyutlama? Soyutlamaninda cesitleri vardir.

SEÇİCİ SOYUTLAMA: Olayları bağlamından kopartarak bir detaya odaklanma durumun daha belirgin diğer özelliklerini ihmal etme ve bu sınırlı özellik temelinde bütün yaşantıyı kavramlaştırmadır. Yaptığı bir konuşma bir çok kişi tarafından beğenilen kişinin konuşmayı dinleyen, ancak eleştiren bir arkadaşını sürekli düşünerek kendisini kötü hissetmesi, bütün notları pekiyi olan bir öğrencinin orta olan bir tek notuna takılarak sınıfta kalabileceğine inanması buna örnektir. Bu düşünce hatasına zihinsel filtreleme adı da verilir.
... 2013-01-01 20:38:02
Felsefi anlamda soyutlama, fikirlerin nesnelerden uzaklaştırılması sürecine denir.
... 2013-01-01 20:39:37
Felsefi anlamda soyutlama, fikirlerin nesnelerden uzaklaştırılması sürecine denir. Kavramlar, soyutlamalarla elde edilirler. Ama nesnel gerçeklerle denenir ve doğrulanırlar.
Lütfi Mestanın Eşi Şirin'den a 2013-01-02 16:14:48
Arkadaşlar, yazdıklarınızı büyük bir ilgiyle okuyorum. Benim Lütfi'nin ajan olduğunu ben de biliyorum. Ama yapacak bir şeyim yok. Hayatımız şöyle gelişti onunla. Bun Plovdiv Üniversitesinde talebeyken Ukraynalı bir Rusla hemencecik evlendim. Ama o benden çabuk bıktı ve boşandık. O arada Lütfi ile tanıştık. O zamanlar o da biriyle evliydi. 1989 yılında o büyük göçte herkes Türkiye'ye giderken o Bulgarların ajanı olduğu için Türkiyede başına geleceklerini tahmin ettiği için gitmedi. DPS yaygaracısı oldu. Eşi ise Türkiyeye gitti-hatta Ankara'da Pursaklarda konutu da var. O arada ben Lütfi ile evlendim ve Bulgar yalakalığına beraber devam ettik. O arada bir Alman firması Momçilgradta bir ihaleye girdi. İşi onlara vermek için benim akıllı Lütfim bir Mersedes araba koşulu koydu-Almanlar hemen verdiler. O arabayla hemen sokaklara çıktım ve gariban Türk halkı önünde hava atmaya başladım. Ne yapalım-sonradan görme bile değiliz biz-hiç görmemişiz. Sonradan görme hiç görmemişlikten iyidir-o yüzden beni mazur görün. Hepimiz hala köylüyüz-izbivame kompleksi...
Ada koylu 2013-01-04 21:19:17
Durgaryu Mestan(Agent Pavel),ellerini acmis dua okuyor zanedsinler diye.Sehitlerimizi mi aniyorsunuz ,2013 secimlerinin miting provasini mi yapiyorsunuz ?.Ne o dps pankartlari,bizlerle dalganizi yapiyorsunuz ,boyle bir gunde Sehitlerimizin kemiklerini sizlatiyorsunuz.Allah ajanlar cetenizin belasini versin.